2016/05/04 今日のオープニング


今日のオープニングは
SIA / THIS IS ACTING
SIA

2016年1月リリース
オーストラリア出身のSSW
シーアの最新作は
もともとは他アーティストのために書かれたものの、
最終的にシーア自身が歌うことになった楽曲を集めた作品
1曲目からその歌う力が前面に出た
胸をしめつけるナンバーからスタートする

BIRD SET FREE


Clipped wings, I was a broken thing
切りとられた翼 私は壊れた存在だった

Had a voice, had a voice but I could not sing
声は持っていたけど、歌うことはできなくて

You would wind me down
あなたが少しずつ私を弱らせていく

I struggled on the ground
土の上であがいていた

So lost, the line had been crossed
もうボロボロで限界は越えていた

Had a voice, had a voice but I could not talk
声は持っていたけど、話すことはできなくて

You held me down
あなたに抑えつけられていた

I struggle to fly now
私は今、飛び立とうともがいている



But there's a scream inside that we are frightened
けれど、私たちは内なる悲鳴におびえていて

We hold on so tight, we cannot deny
必死に耐えている それをごまかすことなんてできない

Eats us alive, oh it eats us alive
二人をひどく苦しませる

Yes, there's a scream inside that we are frightened
そう、内なる悲鳴におびえている

We hold on so tight, but I don't wanna die, no
必死に耐えている それでも私は死にたくない

I don't wanna die, I don't wanna die
死にたくない 死にたくないの



I'm not gon' care if I sing off key
音程を外しても気にしない

I find myself in my melodies
メロディーの中に存在する私に気づくの

I sing for love, I sing for me
愛のために歌う 私のために歌う

I shout it out like a bird set free
自由を手にいれた鳥のように叫んでやる

No I don't care if I sing off key
音程を外しても気にしない

I find myself in my melodies
メロディーの中に存在する私に気づくの

I sing for love, I sing for me
愛のために歌う 私のために歌う

I shout it out like a bird set free
I shout it out like a bird set free
I shout it out like a bird set free
自由を手にいれた鳥のように叫んでやる



Now I fly, hit the high notes
今、飛び立つ 今、高音で歌ってみる

I have a voice, have a voice, hear me roar tonight
私には声がある 今夜、私の叫びを聞けばいい

You held me down
あなたに抑えつけられていたけれど

But I fought back loud
激しく抵抗していたの



But there's a scream inside that we are frightened
けれど、私たちは内なる悲鳴におびえていて

We hold on so tight, we cannot deny
必死に耐えている それをごまかすことなんてできない

Eats us alive, oh it eats us alive
二人をひどく苦しませる

Yes, there's a scream inside that we are frightened
そう、内なる悲鳴におびえている

We hold on so tight, but I don't wanna die, no
必死に耐えている それでも私は死にたくない

I don't wanna die, I don't wanna die
死にたくない 死にたくないの



I'm not gon' care if I sing off key
音程を外しても気にしない

I find myself in my melodies
メロディーの中に存在する私に気づくの

I sing for love, I sing for me
愛のために歌う 私のために歌う

I shout it out like a bird set free
自由を手にいれた鳥のように叫んでやる

No I don't care if I sing off key
音程を外しても気にしない

I find myself in my melodies
メロディーの中に存在する私に気づくの

I sing for love, I sing for me
愛のために歌う 私のために歌う

I shout it out like a bird set free
I shout it out like a bird set free
I shout it out like a bird set free
I shout it out like a bird set free
I shout it out like a bird set free
I shout it out like a bird set free
自由を手にいれた鳥のように叫んでやる





国境や音楽ジャンルを越えたところにある
この作品群は
近年FEMAIL VOCALというカテゴリーが
MALE VOCALとは一線を画す
平和、自由、生への渇望を表現した
女性だからこそ到達できる
タブーをも乗り越えた独自の世界、
実にパワフルな音楽の塊であることを
見事に証明したと言っていいだろう
スポンサーサイト

コメント

非公開コメント